
Daarom Stratech Leisure
Wij maken recreatiebedrijven beter met onze innovatieve software en knowhow.

Stratech Booking
Flexibel online reserveringssysteem voor campings en bungalowparken.

[WEBINAR] Optimale gastbeleving & Benchmark cijfers
Op 6 juni 2023 organiseren we samen met onze partner Campingbeleving dit inspirerende webinar. Mis het niet!

Succesverhalen
Vertrouwd door 300+ recreatiebedrijven. Bekijk enkele ervaringen.



Daarom Stratech Leisure
Wij maken recreatiebedrijven beter met onze innovatieve software en knowhow.

Stratech Booking
Flexibel online reserveringssysteem voor campings en bungalowparken.

[WEBINAR] Optimale gastbeleving & Benchmark cijfers
Op 6 juni 2023 organiseren we samen met onze partner Campingbeleving dit inspirerende webinar. Mis het niet!

Succesverhalen
Vertrouwd door 300+ recreatiebedrijven. Bekijk enkele ervaringen.


Stratech heeft ons zeker meer (online) boekingen opgeleverd!
“Dankzij Stratech Booking komt 80% van alle reserveringen via online boeken binnen.”
Highlights:
- Tijdwinst en gebruiksgemak
- Meer (online) boekingen
- Inzicht managementstatistieken
Heb je vragen?
Camping en Bungalowpark Drouwenerzand
Camping en Bungalowpark Drouwenerzand kent zijn oorsprong in de zestiger jaren. Wat begon als enkel een horecabedrijf, waar later enkele kleine vakantiehuisjes omheen zijn gebouwd, is in de loop der jaren uitgegroeid tot wat Camping en Bungalowpark Drouwenerzand nu is: een vakantiepark met 183 vakantiehuizen, een camping met 30 toeristische plaatsen evenals diverse Lodges en een Boomhut, een hotel met 12 kamers en een all-in attractiepark! Doordat Drouwenerzand een unieke all-in formule kent – overnachten inclusief toegang tot het attractiepark – is dit dé ideale plek voor gezinnen met kinderen!
Drouwenerzand werkt sinds 2018 met ons reserveringssysteem Stratech-RCS Enterprise: “In 2017 kwamen we op het punt dat we als bedrijf graag verder wilden; we wilden online groeien waarnaast we ons werkproces wilden vereenvoudigen. Stratech bood ons hierin de oplossing: zij boden de doorontwikkeling die voor ons zo belangrijk was, waarnaast de eenvoud en gebruiksvriendelijkeheid van het systeem ons verder zou brengen. Om deze redenen hebben we dan ook de overstap gemaakt”, aldus Lione Kaspers | Hoofd Receptie Drouwenerzand.
Snellere verwerking, tijdswinst en gebruiksgemak
Binnen Drouwenerzand werken momenteel vijf medewerkers met het reserveringssysteem. Dit brengt volgens Lione veel voordelen met zich mee: “Het reserveringssysteem is echt van deze tijd! In onze dagelijkse werkzaamheden heeft Stratech ons veel voordeel opgeleverd, namelijk dat we alles veel sneller kunnen verwerken. Nieuwe medewerkers pakken het allemaal heel snel op. Ook de snelheid waarmee je de gasten te woord kunt staan omdat je de benodigde informatie snel voorhanden hebt, is een groot voordeel. Daar komt bij dat het planbord erg overzichtelijk is: wanneer mensen telefonisch een boeking willen maken of willen weten wat de beschikbaarheid is, zie je eenvoudig de beschikbare plaatsen. Het is veel functioneler, het bespaart ons tijd met alles! En tijd kost geld, het levert ons dus veel meer op”. Nicky Nieuwenweg | Medewerker receptie vult aan “Ik ben niet lang meer bezig met het invoeren van de prijzen voor het volgende boekjaar, dit is heel eenvoudig. Doordat je de prijslijst kunt kopiëren, scheelt dit erg veel tijd. Stratech-RCS Enterprise is heel simpel!”.
Door Stratech meer (online) boekingen
Naast de voordelen die ons reserveringssysteem in de dagelijkse werkzaamheden heeft opgeleverd, heeft dit ook een stijging in het aantal online boekingen gerealiseerd: “Stratech werkt in de Cloud.
Doordat het reserveringssysteem en het online boeken op de website naadloos op elkaar aansluiten, ervaren we veel voordeel. Het voornaamste is dat de gast snel kan boeken. Dit levert ons natuurlijk meer op. Gasten willen tegenwoordig met één druk op de knop alles inzichtelijk hebben. Alles is nu vereenvoudigd: gasten hebben alles in één overzicht, kunnen eenvoudig zaken wijzigen en kunnen in zo min mogelijk stappen een boeking maken (inclusief betaling). Stratech heeft ons dan ook zeker meer boekingen opgeleverd!”, aldus Lione.
Nicky stemt in: “Onze gasten moesten in het verleden veel stappen doorlopen voordat ze uiteindelijk een boeking konden maken of voordat ze überhaupt een prijs zagen. Bij Stratech is het allemaal veel simpeler; een gast ziet gelijk wat een vakantie kost. De gast is snel geholpen en kan ook gelijk, zonder tussenkomst van ons, een boeking maken. Zoals afgelopen weekend, op zondag zijn we in deze periode gesloten, zijn er 28 nieuwe reserveringen binnen gekomen. Daar doe je het wel voor”.
Inzicht in managementstatistieken
Voor de managementstatistieken maakt Drouwenerzand gebruik van Stratech Insight, een tool waarmee je altijd en overal inzicht hebt in belangrijke management- en stuurinformatie van je recreatiebedrijf: “We gebruiken Stratech Insight sinds afgelopen jaar. Deze tool draagt absoluut bij aan de informatie die ik nodig heb voor management vergaderingen. Het is echt ideaal: ik heb in een paar klikken de belangrijke informatie voor me. We hebben nu het mooie vergelijk year-to-date met vorig jaar en hebben nu al de conclusie getrokken dat het percentage boekingen in de eerste week van dit jaar hoger lag dan in de eerste week van 2019. Het is voor ons heel belangrijk om Insight nu optimaal te gaan gebruiken en op basis hiervan acties te ondernemen. Dit draagt absoluut bij aan het geheel”, aldus Lione.
Goed verlopen implementatie
De implementatie van ons reserveringssysteem is als positief ervaren. Lione: “Ik heb de implementatie als heel goed ervaren, zowel het contact als de bereidwilligheid. Bij een overstap kom je altijd kinderziektes tegen die je moet tackelen. Doordat we hier samen goed naar kijken, komt het altijd tot een goede oplossing”. “Het is heel goed geweest dat de Consultant de implementatie bij ons op locatie heeft uitgevoerd en gelijk heeft laten zien hoe alles moet, hier heb ik veel van geleerd”, aldus Nicky.
Toekomstplannen
Drouwenerzand heeft de afgelopen twee jaar fors geïnvesteerd in glamping. Wat zijn de toekomstplannen voor Drouwenerzand? Lione: “We doen dit jaar even niets, al die jaren fors investeren en met zo’n klein team vergt best wel wat. We proberen ons continu te vernieuwen, maar we zijn een relatief klein park ten opzichte van andere parken dus het gaat bij ons wat langzamer. Door de vele mogelijkheden die Stratech biedt, kan het zomaar zijn dat we de processen binnen het bedrijf nog meer gaan digitaliseren. Denk hierbij aan het aansturen van bijvoorbeeld de schoonmaak en technische dienst.”
Ons reserveringssysteem
Reserveringssysteem
Samen de top bereiken met de beste totaaloplossing
Gebruiksvriendelijke online reserveringssysteem voor campings en bungalowparken.
Andere recreatiebedrijven over Stratech
Lees in 6 min
Boerderijcamping De Hinde kiest voor gemak en eenvoud met Stratech
"Dankzij Stratech Booking houden we tijd over voor andere activiteiten."
René en Dora Buist
Eigenaren
Lees in 4 min
Recreatiebranche De Leistert stijgt boven zichzelf uit dankzij Stratech
"Dankzij Stratech zijn we gegroeid in de manier waarop we marketing bedrijven."
Angelique Joosten
Directrice
Meld je aan voor onze updates
Net als 1200+ recreatie professionals en ontvang exclusieve content 🤩
knowhow
knowhow
Wij maken recreatiebedrijven beter met onze innovatieve softwareoplossingen en ervaring. We staan náást de ondernemer met als belangrijkste doel: jou nóg succesvoller maken.
Recreatiepark De Leistert stijgt boven zichzelf uit dankzij Stratech
[WEBINAR] Optimale gastbeleving & Benchmark cijfers